16 Ağustos 2014 Cumartesi

MARKA VE MARKALAŞMA 1

Geçtiğimiz günler de merak ettim dünyanın en değerli markası nedir diye.?

 GOOGLE 144 milyar dolar ile ilk sıra da peki Türkiye de durum ne.? 1.7 milyar dolar ile TÜRK TELEKOM ilk sıra da.Her ne kadar biri küresel diğeri yerel marka olsa da fark çok çarpıcı buda bize almamız gereken uzun bir yol olduğunu gösteriyor. 

Marka tüketicinin inandığı vaatlerinizdir çoğu zaman şirket logosu ile karıştırılır,Sabancı Holding tüm grup şirketlerinin isminin sonuna SA eklemiştir ancak SA eki almamış Türkiyenin ikinci en değerli markası Akbank dışında hiç biri marka olamamıştır.Koç Holding Beko yu markalaştırmak için yoğun çaba harcamış ancak bir sonuç alamamıştır. Ülker grubu bir dünya markası olan " Godiva" yı satın almış ancak şu ana kadar markaya bir yatırım yapmamış korkarım ki bir süre sonra kimse hatırlamıyacaktır.

   Sevgili Patron

Zihinlerde doğru bir algı yaratan marka ;
   - Daha yüksek fiyatlama
   - Daha düşük satış maliyeti
   - Daha düşük tanıtım maliyeti
   - Daha yüksek pazar payı
   - Daha fazla saygınlık
   - Daha fazla müşteri sadakati
   - Daha fazla çalışan sadakati 
yaratma imkanı verir buda sana ve hissedarlarına yüksek şirket değeri olarak döner.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme