8 Temmuz 2014 Salı

MAVİ OKYANUS STRATEJİSİ


 "Toplam Kalite Yönetimi" "Örnek Alma" vb. Yönetim teknikleri önemini kaybederken,"Vizyon-Misyon" "Müşteri Tatmini" "Müşteriyi Elde Tutma" " Stratejik Yönetim" gibi teknikler giderek daha da önem kazanıyorlar. 2004 yılında İnsead Business School da görevli W.Chan Kim ve Rence Mauborgne adlı iki profesör, Porter ın rekabet gücünü artırmayı hedefleyen "rekabette beş güç" tekniği yerine rekabeti etkisiz hale getirmeyi ve kendinle yarışmayı hedefleyen "Mavi Okyanus" stratejisini yönetim dünyasına kazandırdılar.
  Bu strateji dört ardışık adımdan oluşuyor ;
     1- Pazarının sınırlarını yeniden tarifle
Rekabetin henüz bakmadığı alanları tara bunun için senin ürünlerine alternatif olan ürün ve hizmetlerin pazarına bak.
     2- Rakamlara değil "Büyük Resme" odaklan.
     3- Mevcut talebin çok ötesine geç
Bunun için sadece müşterilerine değil "müşterin olmayanlara da" bak.
     4-Stratejik sıralamayı doğru yap
         - Tüketicinin aldığı fayda ve hizmet
         - Geniş tüketici kitlesini çekebilecek fiyat
         - Bu fiyatta kar ettirebilecek maliyet
         - En baştan başlayarak adımları tekrar tekrar gözden geçir uygulamana neler engel oluyor tek tek tespit et çözüm ekipleri oluştur ve çözüm üret.
    
        Sevgili Patron,
Unutma bu stratejinin hedefi rekabeti etkisiz hale getirmektir tıpkı savaşlarda ki gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme