18 Ağustos 2014 Pazartesi

FREEMİUM

Son on yılda "free"ve "premium kelimelerinden oluşan "freemium" start-up lar ve akıllı telefon uygulama geliştiricilerinin kullandığı en yaygın iş modeli haline geldi.Kullanıcılar temel özelliklere ücretsiz sahip olabiliyor üyelik ücreti karşılığında daha zengin fonksiyonlara erişebiliyorlar.

Bu iş modeli ücretsiz özelliklerinin ikna edici pazarlama gücünün rüzgarını arkasına alarak yeni bir girişimin hızla büyümesini sağlıyor ve yüksek maliyetli reklam kampanyaları yada geleneksel satış gücü maliyetine katlanmadan yaygın bir kullanıcı tabanın oluşmasına imkan veriyor.Bu iş modelini uygulayan bir çok online firma uyguladıkları reklam modeline göre sürdürebilir gelir kaynağı yaratmayı başardılar.

Ücretli ve ücretsiz uygulamalar arasındaki denge "freemium"temel amacının yeni kullanıcılar olduğu bilinci ile kurulmalıdır.Ücretsiz teklifleriniz çok fazla ve trafiğiniz yüksekse farklı sektörlerde farklı stratejiler geliştirebilirsiniz "ödeme duvarı"stratejisi bunlardan biridir ve New York Times tarafından başarıyla uygulanmıştır.Yıllarca kullanıcılara limitsiz erişim sağlayan gazete önce 2011 yılında 20 makaleyi ücretsiz olarak sundu daha fazlasını isteyen okurlara "abonelik" zorunluluğu getirdi,2012 de ise ücretsiz makale sayısını 10 a düşürdü.

Bizim medya sektörümüzün bu stratejiyi iyice irdelemesi ve köşe yazarlarına karşı farklı bir gözlük takması gerekir olur olmaz kimsenin işine son vermez.!

Müşteriler ücretli kullanıma geçtiklerinde ne elde edecekleri konusunda kafa karışıklığı yaşamamalılardır.Linkedin ve Dropbox bu konuda iyi birer örnektirler.

Dropbox basit bir teklifle 200 milyon kullanıcının dikkatini çekebilmiştir kullanıcı adı ve şifresiyle kaydolan herkes 2 gigabaytlık bulut tabanlı saklama alanına erişebiliyor eğer saklama alanında yer kalmazsa aylık oldukça makul bir ücretle 100 GB saklama alanı satın alabiliyorsunuz başlangıç da kendi dosyalarınızı saklarken şimdi dosya paylaşımların dada bulunabiliyorsunuz.

Bir profesyonel yöneticiler networkü olan Linkedin ise ücretli olan premium üyelik için ne sunduğu konusunda halen net olamadığı için başarılı olamamakta ayrıca türev uygulama geliştirme konusunda zayıf kalmaktadır.

Sevgili Patron,

İş yaşamı ve iş modelleri hızla değişmektedir buna uyum sağlayamaz isen hayat zor olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder