21 Eylül 2013 Cumartesi

TOPLANTI

Patronlar yöneticileri ile yöneticiler astları ile muhtelif adlar altında sık sık toplantı yaparlar hemen hemen hepsi bunların çoğunun verimsiz ve zaman israfı olduğunu bilirler yine de devam ederler.
Bir toplantıyı verimli kılmak için yapılması gereken bazı şeyler şunlardır ;

     - Toplantının başında tercihen öncesinde toplantının amacının ne olduğu ve katılımcılardan ne beklendiği net bir biçimde ifade edilmelidir
     - Patron yada yönetici dinleyici rolünde olmalı ancak amaç dışına çıkılmasına izin vermemelidir
     - Toplantıda birden fazla konu ele alınıyor ise her bir konu için zaman sınırlaması konmalıdır
     - Patron yada yönetici mümkün olduğu ölçüde özgür bir ortam yaratmalıdır
     - Toplantının bitiş saati toplantının başında belirtilmelidir
     - Sunum yapanlar anlattıklarını bire bir sunuma yazmamalılardır
     - Tartışmalar sunum esnasında değil sonunda yapılmalıdır

 Sevgili Patron,

Yine de şunu unutma bir organizasyonda ne kadar çok toplantı yapılıyorsa organizasyonda o kadar arıza var demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme