21 Eylül 2013 Cumartesi

AÇIKLIK KÜLTÜRÜ

Açıklık kültürü bir örgütün kendi içinde,örgütler arasında kamuoyu da dahil bütün ilgili taraflar arasında kısıntısız bilgi akışıdır ve modern toplumların yada şirketlerin yönetilmesinin olmazsa olmazıdır (Ne mutlu bize böyle bir ülkede yaşıyoruz..!!!)
Ben konuya yönetim dünyası açısından yaklaşacağım,bir şirketin rekabet etme,sorun çözme,yenilikler üretebilme,krizlerle başa çıkabilme,hedeflere ulaşabilme o şirket içinde bilgi akışının ne ölçüde sağlıklı işediğine bağlıdır burada sağlıktan maksat kritik bir bilginin doğru nedenle doğru zamanda doğru kişiye ulaşmasıdır.
Bu konuda dünyanın en büyük şirketleri arasında sayılan General Electiric(GE) nin geçmişte yaşadığı bir olay yönetim dünyasına en çarpıcı örneklerden biri olarak yansımıştır.
Elektirikli cihaz satışlarında çok sert bir düşüşle karşılaşan GE yönetimi adeta panikler ve toplantı üstüne toplantı yapar konu sürekli olarak pazarlama politikaları etrafında döner "fiyatımı indirsek,reklamlarımı artırsak yoksa pazarlama stratejisini tamamen değiştirsek mi gibi.." Tartışmaları sessizlikle izleyen GE Capital (GE nin finans kurumu) in yöneticisi söz ister ve tüketicilerin borçlarının doyma noktasına geldiğini verilere ve grafiklere dayanarak gösteren bir sunum yapar,tüketici GE nin sattığı pahalı ürünleri alabilecek imkan ve paradan yoksundur.İşte bu kritik bilgi doğru zamanda doğru bir şekilde doğru kişilere akmış ve GE Capitalin yeni finansman ürünleri geliştirmesine karar ve imkan verilerek satışların tekrar toparlanması sağlanmıştır.

 Sevgili Patron,

Şirketinde açıklık kültürünün yeşermesine izin ver ver ki sorunlara doğru teşhis konulabilsin,faydasını sen görürsün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder