28 Eylül 2013 Cumartesi

HIZLA KÜÇÜLEN HOLDİNGLERE BİR TAVSİYE


Yapılan araştırmalar yüksek büyüme hızı elde eden şirketlerin geleneksel strateji anlayışını bir kenara koyup " Değer Yaratıcılığı " adı verilen yeni bir strateji anlayışını benimsediklerini ortaya koymuştur.

Bu stratejik anlayışın temel özellikleri ;
   - Sektör koşullarının sorgulanabileceği ve biçimlendirilebileceği
   - Pazara hakimiyet için rekabetin değil şirketin kendi değer zinciri içinde yapacağı kuvantum sıçramaların belirleyici olduğu
   - Müşterileri segmentlere ayırıp farklılıkları üzerine odaklanmak yerine,ortak noktalarını bulup ona odaklanmak gerektiği (Başlangıç da müşteri kaybı getirse bile)
   - Bu işe yeni başlıyor olsa idik "ne yapardık" sorusunu sık sık kendilerine sormaları

Bu stratejiyi başarıyla uygulayan ve literatür de örnek gösterilen şirketlerden birisi de Fransız Otelcilik Zinciri Accor dur.Accor müşterilerin ortak noktasını "düşük bir bedel karşılığı iyi bir gece uykusu"olarak saptamış buna göre oda tasarımlarından,lobi tasarımına,yoğun giriş çıkışların olmadığı anlarda resepsiyon hizmetlerini çağrı merkezleri ile vermeye kadar bir çok sektör varsayımını alt üst etmiş ve yakaladığı maliyet avantajlarını fiyata da yansıtarak sadece Fransa da ucuz otel müşterilerini yakalamakla kalmamış kısa zamanda global bir otel zinciri haline gelmiştir.

 Sevgili Patron
Bu konuda örnekler çok CNN,VİRGİN.......vb. Stratejiden sorumlu ekibine bir görev ver biraz derinlemesine araştırma yapsınlar belki tekrar büyüme yoluna girebilecek bir şeyler bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder