23 Kasım 2014 Pazar

FİLİ YİYEBİLMEK..!

Sağlıklı büyüyen ve gelişen şirketlerin gerçekleşebilir bir hayali (VİZYONU),var olma sebepleri (MİSYON) vardır.Genellikle bunlar bir FİL kadar büyüktürler ve bir FİL bir seferde yenmez yemeğe kalkışırsanız sonu hüsran olur yani mideye oturur.

Akıl o FİLİ kolay hazım edilebilir parçalara bölerek ye der.Bu yönetim terminolojisinde "STRATEJİK DÜŞÜNME"dir.

Stratejik Düşünme metodolojisi şu adımlardan oluşur ;

          1- VİZYON
GM kendisine vizyon olarak "alternatif itici güce sahip araçlar konusunda dünyaya ya öncülük etmek" olarak belirlemiştir.APPLE ın efsanevi CEO su ve kurucusu Steve Jobs çalışanların masalarına şu cümleyi yerleştirmiştir " vizyon erişilebilir olmalımı dır?,hayır her zaman değil zira vizyon bir fikirdir,idealdir."Jobsa göre bu ideal her bir çalışanı ona erişmek için motive etmelidir.
          2- MİSYON
Misyon şirketin varlık sebebi olup bugünü geleceğe (Vizyona) bağlayan dama taşıdır.Net ve basit olmalıdır ki çalışanların ruhuna işlesin ve herkese kolayca ulaşsın.Bir ecza zinciri olan JVC basit ve yalın bir biçimde "Biz müşteriler için kullanımı en kolay olan perakendeciyiz" olarak misyonunu açıklamıştır.
          3- HEDEFLERİN TESPİTİ
Hedefler gözle görülmeyeni elle tutulur hale getirir,zamanlamayı öngörür.Bu yıl ..% büyüyeceğiz,önümüzdeki 3 yıl içinde bir şirket satın alması yapacağız,.....vb.
          4- DURUM TESPİTİ
İç ve Dış çevre faktörleri karşısında kuvvetli ve zayıf yönlerini,yumuşak karnını samimi olarak analiz ve tespit et (Ülkemizde faaliyet gösteren bir büyük Holding vergi vb. regülasyonlar konusunda doğru analiz ve tespit yapmadığı için oldukça büyük bir yaptırımla karşı karşıya kalmıştır.)
            5- STRATEJİ GELİŞTİRİLMESİ
Yukarıda sıralanan adımları dikkate alarak müşterilere,tedarikçilere
iş süreçlerine,finansal performansına,rekabete vb. konulara yönelik stratejilerin geliştirilmesi.

   SEVGİLİ PATRON

Sen sen ol kim ne derse desin FİLİ tek seferde yemeğe kalkışma.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder