15 Aralık 2010 Çarşamba

PAZARLAMA NEDİR..?

              Şimdi buda nereden çıktı demeyin zira çoğu patron pazarlama deyince satış anlar ayrıca sadece gazete okurlar yönetim dünyasına ilişkin yayımlar pek ilgilerini çekmez.O halde benim biraz ışık tutmam yerinde olacaktır.
              1- Yöneticilerinizin işine müşterinin katılımını sağlayan bir yaklaşım tarzını benimsemelerini sağlayın.        

      2- Siz "pazarlama"benim yaşatıma kalite getirir ve bu
nedenle çalışanlarıma,müşterilerime,tedarikçilerime ve diğer sosyal paydaşlarıma en iyi hizmeti götürürüm,götürülmesini sağlarım anlayışında olun.         

      3- Müşterileriniz sizin işinizi "bu işin her tarafını kalite sarmış,kalite adeta bu işletmenin ruhu olmuş" olarak algılasınlar.      

      4- Ürettiğiniz mal veya hizmete anlam yükleyin ona ruh verin.           

      5- Herşey gönül işidir bizde zorlama olmaz anlayışında olun.            

      6- Şu formülü bayrak haline getirin : "daha fazla anlam=daha fazla ruh=daha fazla müşteri sadakati=daha fazla marjlı fiyat=daha çok satış=daha çok kar"

              SEVGİLİ PATRON,

              Yukarıda sıralananlar günümüzde pazarlama gurusu olarak bilinen BON GİLBREAT ın 21.yüzyılın başındaki olmaz sa olmazlarıdır.Bunların bilincindeyseniz ne ala yoksa işiniz   ....!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme