7 Kasım 2015 Cumartesi

GEÇERLİ BİR İŞ FİKRİN VARMI...?

Girişimci olarak yeni bir işe başlamak istiyorsunuz başarılı olabileceğiniz gibi tam bir hayal kırıklığıda olabilir başlamadan önce aşağıdaki sorulara geçerli cevaplar verebiliyorsanız o zaman işe başlayın.

   1- Ne gibi bir probleme cevap veriyorsunuz
Eğer ürün yada hizmetiniz açık ve net bir şekilde bir sorunu gidermiyorsa muhtemelen fikriniz yanlıştır.

   2- Bu sorunu önceden başkaları çözmeye çalıştımı başardılar mı yoksa başarısızmı oldular
Tecrübeden öğrenilecek çok şey vardır.

   3- Ürün yada hizmetinizin getirdiği faydaları sıralayın
Ne kadar fazla fayda o kadar yüksek başarı ihtimali.

   4- Fikrinin uygulaması varmı
Eğer benzer bir uygulama varsa senin fikrin ne gibi bir farklılık yaratacak,pek bir fark yoksa muhtemele yeni bir fikre ihtiyacın vardır.

   5- Ürün yada hizmetinin temel özelliklerini net bir şekilde ifade edebiliyormusun
Hayır ise fikrini tekrar gözden geçir.

   6- Potansiyel rakipler varmı
Varsa iyiye işaret zira pazar mevcut anlamına gelir ancak pazara giriş zor ve maliyetli olabilir eğer bir yenilik getirmiyorsan vazgeç.

   7- Ürün yada hizmetinin hangi özellikleri zor taklit edilir
Varsa böylesi özellikler rakip çıkmasına önemli bir engel teşkil edecektir yoksa kısa zamanda bir çok rakibin olacaktır.

   8- Kuvvetli-Zayıf Yön/Fırsat-Tehdit analizi yaptın mı
Bu analiz sana mevcut/potansiyel rekabet karşısında nasıl davranman gerektiği konusunda yardımcı olacaktır.

   9- İşini başlatabilmek için ihtiyaç duyulan kaynaklara erişim imkanın varmı
Çok zengin olman geremiyor kısıtlıda olsa bir miktar para dahada önemlisi zaman ve ilişkiler gerekecektir bunlar yoksa vazgeç.

  10- Sana yol gösterecek bir akıl hocan yada iş koçun varmı
Tek başına yola çıkabilirsin ancak üçüncü bir gözün tavsiyeleri çok şeyi değiştirebilir.

  11- Ürün yada hizmetinden fayda görecek birilerini tanımlıyabiliyormusun
Genel bir bakış açısı yeterli olmayacaktır mümkün olduğu kadar somut olman gerekir.

  12- Hitap edeceğin pazarın büyüklüğü ne kadardır
Kısaca attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmelidir.

  13- Potansiyel müşterilerinden fikrinle ilgili görüş almaya çalış

  14- İlgili olduğun düşündüğün insanlara kahvaltı eşliğinde bir sunum yaparak görüşlerini alabilirsen düşük maliyetli bir piyasa yoklaması yapmış olursun

  15- Bir ortak almayı düşünüyormusun
Evet ise ne katkı yapacağını ne beklediğini net bir şekilde ortaya koy.

  16- İş ortaklarını özellikle dağıtım ağını işinin kapasitesini yükseltebilecek kişi yada kurumlardan seçmeye çalış

  17- İşine bir yatırımcı alıyormuş gibi onları ikna edebilecek hikayeni yaz

         Sevgili Patron Adayı

Yukarıda değinilen noktaları fikrin açısından irdelersen başarı için ilk adımı atmış olursun.

    Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder